Αθλητικά Στοιχήματα & Διαφημίσεις

Σας αρέσει ο αθλητισμός; Ίσως ανήκετε σε εκείνους που ικανοποιούνται περισσότερο παρακολουθώντας αγώνες ποδοσφαίρου, μπάσκετ, τένις και άλλων αθλημάτων. Μάλιστα, τα αθλητικά στοιχήματα αποτελούν εξαιρετικά δημοφιλή επιλογή ανάμεσα στο κοινό και επομένως καταλαμβάνουν μεγάλο μερίδιο προβολής. Είτε μέσω διαδικτύου είτε στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο και τον Τύπο, οι διαφημίσεις για ιστοσελίδες στοιχηματισμού αποτελούν αδιαμφισβήτητα κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Υπάρχουν όρια στο περιεχόμενο και τη συχνότητα αυτών των διαφημίσεων;

Διαφημίζοντας το Αθλητικό Στοίχημα

Ακριβώς όπως συμβαίνει με καθετί στην κοινωνία, υπάρχουν κανονισμοί και οδηγίες που θα πρέπει να τηρούνται σε αυτού του είδους τις διαφημίσεις. Η ελευθερία του διαφημιστή είναι δεδομένη. Ωστόσο, αυτή η ελευθερία δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να παραβιάζει τα δικαιώματα των παιχτών και όσων ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στο αθλητικό στοίχημα.

Με τον ίδιο τρόπο, λειτουργεί και η διαφήμιση σε διαδικτυακά καζίνο και συναρπαστικά παιχνίδια που θα βρει κανείς online. Για παράδειγμα, όσοι ενδιαφέρονται να διαφημίσουν παιχνίδια όπως το Cabaret Club θα πρέπει να το κάνουν με τρόπο που συμμορφώνεται στις επιταγές της κείμενης Νομοθεσίας.

Το στοίχημα, οι διαφημίσεις σε στοιχηματικά sites, αλλά και οι διαφημίσεις που προωθούν στοιχηματικά sites, χρειάζονται ένα ξεκάθαρο νομοθετικό πλαίσιο. Γι’ αυτό τον λόγο, η Εθνική Αρχή Στοιχημάτων έχει ορίσει δημόσια διαβούλευση για τις διαφημίσεις των στοιχημάτων και ελπίζει κάτι τέτοιο να αποφέρει καρπούς. Το κοινό μπορεί να εκφράσει τις ανησυχίες και τις σκέψεις του, έτσι ώστε να βελτιωθεί η ποιότητα των διαφημίσεων. Σχόλια και εισηγήσεις θα γίνονται δεκτά σε ηλεκτρονική μορφή μέχρι 20 Μαρτίου 2019.

Οι διαφημίσεις ανέκαθεν αποτελούσαν αμφιλεγόμενο κομμάτι στην κοινωνία. Πιο συγκεκριμένα, πολύ συχνά εγείρονταν αντιδράσεις ως προς την εγκυρότητά τους και την προσπάθεια επιρροής της κοινής γνώμης. Όμως, είναι αλήθεια πως σε μία σύγχρονη κοινωνία υπάρχει χώρος για διαφημίσεις όλων των προϊόντων και υπηρεσιών, χωρίς καμία διάκριση. Ανάμεσά τους συγκαταλέγονται και τα αθλητικά στοιχήματα, τα οποία και ενδιαφέρουν μεγάλο ποσοστό των ανθρώπων και συνεπώς οφείλουν να καταλαμβάνουν μέρος του συνολικού διαφημιστικού χρόνου, χώρου, και budget.

Οι αθλητές που πλουτίζουν… αλλιώς!

Με κέρδη που δεν θα μπορούσαν καν να φανταστούν, σε περίπτωση που δεν αποκτούσαν φήμη μέσω του αθλητισμού, φλερτάρουν πολλοί σταρ της μπάλας.

Εκτός από τις διαφημίσεις και τους χορηγούς, που πραγματικά “χρυσώνουν” τα… πρώτα ονόματα των διάφορων αθλημάτων και κυρίως του ποδοσφαίρου, υπάρχουν πολλοί που πραγματικά βγάζουν δισεκατομμύρια δολάρια από κάποια άλλη δική τους δραστηριότητα.

Είναι για παράδειγμα αξιοσημείωτο το γεγονός ότι πριν καλά – καλά ανοίξει την επιχείρησή του στη Μαδρίτη, ο Πορτογάλος Κριστιάνο Ρονάλντο έχει ήδη έτοιμη τη λίστα των πελατών του. Κι αν πολλοί νομίζουν ότι ο Ρονάλντο άνοιξε κάτι σχετικό με τον αθλητισμό, κάνουν λάθος.

Ο διάσημος ποδοσφαιριστής προτίμησε να επενδύσει σε κάτι τελείως διαφορετικό και συγκεκριμένα στον τομέα της… εμφύτευσης μαλλιών! Και ήδη η επιχείρηση μοιάζει να είναι επικερδής (αφού, όπως λένε οι κακές γλώσσες, δεν είναι λίγοι οι συνάδελφοί του ποδοσφαιριστές που θα μπορούσαν να ζητήσουν τη βοήθειά του στον τομέα της εμφύτευσης, αφού αντιμετωπίζουν εμφανές πρόβλημα τριχόπτωσης…).

Επιχειρηματίες άλλων αθλημάτων

Υπάρχουν βέβαια και άλλα παραδείγματα, που πραγματικά επιβεβαιώνουν τον κανόνα που θέλει “το χρήμα να πηγαίνει σε αυτούς που το έχουν ήδη”!

Ο παλαίμαχος παίκτης του ΝΒΑ Αλ Χάριγκτον που “πέρασε” από επτά διαφορετικές ομάδες και αποκόμισε πολλά κέρδη, αποφάσισε να επενδύσει στη φαρμακευτική κάνναβη, δημιουργώντας τη δική του επιχείρηση. Η κίνηση αυτή αποδείχτηκε… χρυσωρυχείο αφού ήδη έχει γίνει πλουσιότερος κατά πολλά εκατομμύρια δολάρια.

Από την άλλη, η διάσημη τενίστρια Βένους Γουίλιαμς φαίνεται να έχει ταλέντο στα γήπεδα του τένις, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι το ταλέντο αυτό είναι και το μοναδικό που διαθέτει. Η Βένους έχει επίσης ταλέντο στον τομέα της ανακαίνισης σπιτιών και της εσωτερικής διακόσμησης, κάτι που αποδεικνύει η μακριά λίστα πελατών της εταιρίας που έχει στήσει στη Φλόριντα των Ηνωμένων Πολιτειών.

Αλλά και ο αγαπημένος Μεξικοαμερικανός μποξέρ Όσκαρ Ντε Λα Χόγια έχει κάνει δυνατό χτύπημα και στις επιχειρήσεις, αφού από αθλητής του μποξ άνοιξε πλέον τη δική του εταιρία μάνατζμεντ, που αναλαμβάνει να εκπροσωπήσει άλλους αθλητές του μποξ.

Η “7 FUND” του Ντέιβιντ Μπέκαμ

Πολλοί θεωρούν ότι θα μπορούσε άνετα να διεκδικήσει τον τίτλο του πιο καλοντυμένου ποδοσφαιριστή στον κόσμο. Άλλοι, επίσης, εκτιμούν ότι η ζωή του και η αφοσίωση που δείχνει στην οικογένειά του θα μπορούσαν να του χαρίσουν τον τίτλο του “πρεσβευτή του θεσμού της οικογένειας”.

Ίσως, όμως, ο πιο ουσιαστικός του ρόλος είναι αυτός που επέλεξε ως υποστηρικτής των παιδιών που βρίσκονται σε μειονεκτική θέση για διάφορους λόγους. Πρόκειται για τον Ντέιβιντ Μπέκαμ, τον θρύλο του βρετανικού ποδοσφαίρου, που αποτελεί είδωλο για χιλιάδες εφήβους παγκοσμίως.

Πριν από λίγα χρόνια, το 2015, ο Ντέιβιντ Μπέκαμ σε συνεργασία με τη UNICEF προχώρησε στην ίδρυση της δικής του φιλανθρωπικής οργάνωση με το όνομα “7 fund”. Στόχος της συγκεκριμένης οργάνωσης είναι η προστασία όλων των νέων που για οποιοδήποτε λόγο είναι ευάλωτοι. Φτώχεια, χαμηλό επίπεδο εκπαίδευσης, εκφοβισμός είναι μερικά από τα φαινόμενα που καλείται να αντιμετωπίσει μέσω των δράσεών της η “7 fund”.

Η Δράση της “7 fund” στην Ινδονησία

Είναι χαρακτηριστική η παρέμβασή της στα σχολεία της Ινδονησίας, όπου σύμφωνα με έρευνες της αρμόδιας υπηρεσίας του ΟΗΕ για τα παιδιά, περισσότεροι από ένας στους πέντε εφήβους πέφτουν θύματα εκφοβισμού με αποτέλεσμα ακόμη και να σταματούν το σχολείο! Στη χώρα αυτή, οι δράσεις της “7 fund” δεν είχαν στόχο μόνο την ενδυνάμωση των παιδιών που πέφτουν θύματα bullying αλλά και των εκπαιδευτικών, οι οποίοι λάμβαναν την κατάλληλη εκπαίδευση ώστε να βοηθούν στην αντιμετώπιση του αρνητικού αυτού φαινομένου.

Ήταν μάλιστα τόσο θεαματικά τα αποτελέσματα της δράσης της “7 fund” στην Ινδονησία, που τα κρούσματα του εκφοβισμού μέσα στο σχολείο είχαν μειωθεί σχεδόν στο ένα τρίτο, μεταξύ των παιδιών που πήραν μέρος στις στοχευμένες δράσεις της οργάνωσης.

Κι αν πολλοί αναρωτιούνται σε τι οφείλει το όνομά της (“7 fund”) η συγκεκριμένη φιλανθρωπική οργάνωση, τότε θα πρέπει να θυμηθούν στον αριθμό που είχε στη φανέλα του ο Ντέιβιντ Μπέκαμ ως παίκτης της Εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου της Αγγλίας, αλλά και της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ.