Αθλητές σε Διαφορετικές Στιγμές της Ζωής τους

Είναι αλήθεια πως ο αθλητισμός απαιτεί πλήρη αφοσίωση και προσοχή στην παραμικρή λεπτομέρεια. Οι αθλητές συγκεντρώνονται στον στόχο τους και κάνουν όλα όσα μπορούν, έτσι ώστε να επιτύχουν αυτό που έχουν κατά νου. Όσοι καταφέρνουν να κερδίσουν τα φώτα της δημοσιότητας, γίνονται αμέσως αγαπητοί από το ευρύ κοινό. Η αφοσίωσή τους αυτή επιβραβεύεται, καθώς οι υπόλοιποι αναγνωρίζουν την αξία τους και τους συγχαίρουν για την προσπάθειά τους.

Ωστόσο, για κάποιους δεν είναι συνηθισμένο θέαμα να παρατηρούν τους αθλητές εκτός γηπέδων. Όμως ο αθλητισμός έχει πλέον διεισδύσει σε πολλές πτυχές της καθημερινότητας. Οι αθλητές δεν είναι αποκομμένοι από την κοινωνία. Αντιθέτως, είναι ενεργά μέλη της και αυτό φαίνεται από τις επιλογές και τις δράσεις τους.

Αθλητές και Δημοσιότητα

Το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν σαφώς παίξει σημαντικό ρόλο στην αλλαγή των αθλητών απέναντι στη δημοσιότητα. Τώρα πια είναι πολύ πιο εύκολη η επικοινωνία, όπως και η έκθεση των αθλητών στον υπόλοιπο κόσμο. Οι χορηγοί επίσης εκμεταλλεύονται τη δημοσιότητα των αθλητών, ωθώντας τους να γίνουν πιο προσιτοί και ενδεχομένως να διαφημίσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους στον κόσμο.

Εξαργυρώνοντας τη Φήμη του Αθλητισμού

Ένα πρόσφατο παράδειγμα αθλητή που δοκιμάζει τις δυνάμεις του σε κάτι εντελώς διαφορετικό είναι ο Πάτρικ Ογκουνσότο και η συμμετοχή του στο Survivor 3. Και άλλοι αθλητές έχουν στο παρελθόν συμμετάσχει σε αντίστοιχα ριάλιτι, όπως ο παλαίμαχος ποδοσφαιριστής Λάμπρος Χούτος και ο κολυμβητής Γιάννης Δρυμωνάκος. Μάλιστα, οι εντυπώσεις που άφησαν από τη συμμετοχή τους ήταν άκρως θετικές, με την πλειοψηφία του κοινού να τους κατατάσσει ανάμεσα στους αγαπημένους τους.

Η συμμετοχή σε φιλανθρωπικές εκδηλώσεις, γκαλά, ημερίδες ευαισθητοποίησης αλλά και σε άλλα κοινωνικά δρώμενα αποτελεί κομμάτι της ζωής ενός επιτυχημένου αθλητή. Μάλιστα, μέσα από τη διαφορετική εικόνα που δείχνει στον κόσμο σε αυτές τις εκδηλώσεις, τις περισσότερες φορές καταφέρνει να γίνεται ακόμη πιο αγαπητός. Μπαίνει, με λίγα λόγια, πιο βαθιά στις καρδιές του κοινού!

Η εθνική ομάδα Κροατίας για τα παιδιά

Η κίνησή τους ξάφνιασε πολλούς και εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο θαύμασαν την απόφασή τους, η οποία μάλιστα ήταν ομαδική και ομόφωνη. Ο λόγος για τους ποδοσφαιριστές της εθνικής ομάδας της Κροατίας. Μετά το Παγκόσμιο Κύπελλο της Ρωσίας, αποφάσισαν να δώσουν όλα τα κέρδη που αποκόμισαν από τη συγκεκριμένη διοργάνωση σε φιλανθρωπικά ιδρύματα της χώρας τους που ασχολούνται με παιδιά.

Στην επιστολή τους, η οποία δημοσιεύτηκε στο προφίλ στο Facebook του ομοσπονδιακού προπονητή τους, Ζλάτκο Ντάλιτς, πληροφορούν το κοινό ότι η χώρα τους είναι η πιο φτωχή μεταξύ των άλλων στην Ευρωπαϊκή Ένωση και καταγγέλλουν τους υπεύθυνους της διακυβέρνησης της χώρας.

Στην ίδια επιστολή τους, η οποία ήταν μακροσκελής και έφερε την υπογραφή όχι μόνο όλων των ποδοσφαιριστών αλλά και των μελών της τεχνικής ομάδας, εκφράζουν την έντονη επιθυμία τους οι πολιτικοί της χώρας τους να μην “εκμεταλλευτούν” προς όφελός τους τις επιτυχίες που οι ίδιοι κατάφεραν στην παγκόσμια ποδοσφαιρική συνάντηση που έγινε στη Ρωσία. Τόνιζαν άλλωστε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι η πολιτική που ακολουθείται στη χώρα τους έχει φτάσει την Κροατία στην χαμηλότερη θέση μεταξύ των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε ό,τι αφορά τις οικονομικές συνθήκες που επικρατούν στον γενικό πληθυσμό.

“Στην καρδιά και στη σκέψη μας”

Έτσι, όπως ανακοίνωσαν στην επιστολή αυτή, αποφάσισαν να δωρίσουν τα χρήματα που αποκόμισαν από το Παγκόσμιο Κύπελλο σε φιλανθρωπικά ιδρύματα για τα παιδιά, προκειμένου να μπορέσουν να χρηματοδοτηθούν έστω οι καλοκαιρινές τους διακοπές, καθώς, όπως επισημαίνουν, πολλά από αυτά τα παιδιά δεν κατάφεραν να δουν ποτέ την Αδριατική θάλασσα!

“Βρίσκονται στην καρδιά και στη σκέψη μας”, λένε χαρακτηριστικά, κλείνοντας αυτή την επιστολή που πραγματικά προκάλεσε παγκόσμια συγκίνηση. Όσο για το ποσό αυτό καθεαυτό, υπολογίζεται ότι τα μέλη της Εθνικής Κροατίας κατάφεραν να αποκομίσουν από τη συγκεκριμένη διοργάνωση κέρδη που αγγίζουν τα 25 εκατομμύρια ευρώ! Δεν είναι και λίγα χρήματα, αν αναλογιστεί κανείς τον “καλό σκοπό” για τον οποίο τελικά διατέθηκαν.

Τυχερά παιχνίδια μέσω διαδικτύου και online casino

Ο τομέας των διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών και των online casino έχει γνωρίσει αλματώδη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, εξελισσόμενος σε μια βιομηχανία με κύκλο εργασιών πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ειδικά την τελευταία δεκαετία τα διαδικτυακά καζίνο πολλαπλασιάζονται, ανταποκρινόμενα στον διαρκώς αυξανόμενο αριθμό των παικτών. Αυτό οφείλεται εν μέρει στη βελτίωση της ασφάλειας των συναλλαγών και της ποιότητας των παιχνιδιών που προτείνονται.

Τα πρώτα online casino ιδρύθηκαν σε ένα μικρό κράτος της Καραϊβικής, το Αντίγκουα και Μπαρμπούντα, το πρώτο που θέσπισε νομοθεσία που επέτρεπε τη λειτουργία τους, στα μέσα της δεκαετίας του ‘90. Όμως, την εποχή εκείνη η χρήση του internet δεν ήταν γενικευμένη όπως σήμερα και πέρασαν πολλά χρόνια μέχρι να υπάρξει η κρίσιμη εκείνη “μαγιά” παικτών που θα συμβάλει σταθερά στην τελική έκρηξη του διαδικτυακού τζόγου.

Την ίδια περίπου εποχή ιδρύεται η πρώτη εταιρεία λογισμικού που ειδικεύεται στα τυχερά παιχνίδια μέσω διαδικτύου, η Microgaming, αλλά γίνονται εφικτές και οι ασφαλείς χρηματικές συναλλαγές μέσα από εξειδικευμένες πλατφόρμες. Εντούτοις, στην αρχή οι παίκτες ήταν επιφυλακτικοί και πέρασαν αρκετοί μήνες μέχρι να αποκτήσουν εμπιστοσύνη στον τρόπο λειτουργίας των online καζίνο, ώστε να μπορούν να ποντάρουν σε αυτά άφοβα.

Η εποχή της ανάπτυξης

Στα τέλη της δεκαετίας του ’90 άρχισαν να εμφανίζονται τα πρώτα παιχνίδια online poker, που έγιναν αμέσως δημοφιλή και προκάλεσαν μια γεωμετρική αύξηση του αριθμού των παικτών που συμμετείχαν σε διαδικτυακά παιχνίδια.

Στην αρχή της χιλιετίας λειτουργούσαν περίπου επτακόσια νόμιμα διαδικτυακά καζίνο με έδρα διάφορες χώρες του κόσμου. Με την πάροδο του χρόνου και καθώς τα διαδικτυακά καζίνο, όπως το Mummy’s Gold, αύξαναν τους τζίρους τους, πολλές κυβερνήσεις θέσπισαν πιο χαλαρούς νόμους για να ρυθμίσουν την λειτουργία τους, ώστε να μην εξαναγκάζονται να δηλώνουν ως έδρα κράτη με χαμηλότερους φορολογικούς συντελεστές.

Με την εξάπλωση της κινητής τηλεφωνίας και των τεχνολογιών ασύρματης μετάδοσης δεδομένων, η βιομηχανία του διαδικτυακού τζόγου ισχυροποιήθηκε ακόμη περισσότερο, καθώς οι παίκτες μπορούν πλέον να δοκιμάζουν την τύχη τους από το κινητό ή το τάμπλετ τους.

Αθλητές που Γίνονται Πρότυπα για το Κοινωνικό Σύνολο

Ο αθλητισμός αποτελεί πόλο έλξης για την πλειοψηφία των ανθρώπων. Μικροί και μεγάλοι παρακολουθούν με αγωνία τις προσπάθειες των αγαπημένων τους αθλητών. Πολλοί μάλιστα φανατίζονται και ξεπερνούν τα όρια. Όμως, η αλήθεια είναι πως οι αθλητές πολύ συχνά μετατρέπονται σε πρότυπα για το κοινωνικό σύνολο. Τα μικρά παιδιά θέλουν να τους μοιάσουν, ακολουθώντας την πορεία τους στον αθλητισμό και κάνοντας μια λαμπρή καριέρα στο χώρο. Την ίδια στιγμή, πολλοί είναι εκείνοι που ακολουθούν τις συνήθειες των αθλητών που αγαπούν και θαυμάζουν.

Γιατί Συμβαίνει Αυτό;

Οι αθλητές απολαμβάνουν τη δημοσιότητα και με αυτό τον τρόπο μπαίνουν στην καθημερινότητα πολλών ανθρώπων. Η τηλεόραση προβάλλει τις προσπάθειές τους σε αθλητικές οργανώσεις, ενώ πολύ συχνά οι δημοσιογράφοι παίρνουν συνεντεύξεις και κάνουν αφιερώματα σε αυτούς. Μέσα από μια τέτοια προβολή, είναι απολύτως λογικό οι αθλητές να αποκτούν σημαντικό αντίκτυπο στο κοινωνικό σύνολο. Η περίπτωση του Στέφανου Τσιτσιπά είναι χαρακτηριστική, καθώς ο νεαρός αθλητής έχει γρήγορα κερδίσει την αγάπη του κοινού.

Βεβαίως, η αξία ενός αθλητή αποτελεί μια από τις κύριες παραμέτρους όσον αφορά την επίδραση της ζωής του στον κόσμο. Ένας επιτυχημένος, ταλαντούχος και καταξιωμένος αθλητής σαφώς και επηρεάζει περισσότερα άτομα από κάποιον άγνωστο ή μέτριο αθλητή. Και φυσικά, ο τρόπος ζωής του είτε ενισχύει αυτό το θαυμασμό ή τον αποτρέπει. Για παράδειγμα, ένας αθλητής που κυκλοφορεί με ακριβά αυτοκίνητα, με περιζήτητα μοντέλα στο πλάι του και διασκεδάζει ξέφρενα, μετατρέπεται πολλές φορές σε αξιοζήλευτο ίνδαλμα με ολοένα περισσότερο κοινό που τον ακολουθεί και τον θαυμάζει.

Ο αθλητισμός είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας για πολλούς και είναι φυσικό οι πλέον καταξιωμένοι αθλητές να αντιμετωπίζονται ως διασημότητες. Είναι στο χέρι τους να χρησιμοποιήσουν αυτή τη φήμη παραγωγικά ή να την αντιμετωπίσουν υπερφλύαρα. Σε κάθε περίπτωση, όμως, δεν μπορεί να παραγνωριστεί το γεγονός ότι οι αθλητές χαίρουν, ως επί το πλείστον, μεγάλης εκτίμησης και θαυμασμού, αποτελούν πρότυπο, και ξεχωρίζουν με τον τρόπο ζωής τους.

Αθλητικά Στοιχήματα & Διαφημίσεις

Σας αρέσει ο αθλητισμός; Ίσως ανήκετε σε εκείνους που ικανοποιούνται περισσότερο παρακολουθώντας αγώνες ποδοσφαίρου, μπάσκετ, τένις και άλλων αθλημάτων. Μάλιστα, τα αθλητικά στοιχήματα αποτελούν εξαιρετικά δημοφιλή επιλογή ανάμεσα στο κοινό και επομένως καταλαμβάνουν μεγάλο μερίδιο προβολής. Είτε μέσω διαδικτύου είτε στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο και τον Τύπο, οι διαφημίσεις για ιστοσελίδες στοιχηματισμού αποτελούν αδιαμφισβήτητα κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Υπάρχουν όρια στο περιεχόμενο και τη συχνότητα αυτών των διαφημίσεων;

Διαφημίζοντας το Αθλητικό Στοίχημα

Ακριβώς όπως συμβαίνει με καθετί στην κοινωνία, υπάρχουν κανονισμοί και οδηγίες που θα πρέπει να τηρούνται σε αυτού του είδους τις διαφημίσεις. Η ελευθερία του διαφημιστή είναι δεδομένη. Ωστόσο, αυτή η ελευθερία δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να παραβιάζει τα δικαιώματα των παιχτών και όσων ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στο αθλητικό στοίχημα.

Με τον ίδιο τρόπο, λειτουργεί και η διαφήμιση σε διαδικτυακά καζίνο και συναρπαστικά παιχνίδια που θα βρει κανείς online. Για παράδειγμα, όσοι ενδιαφέρονται να διαφημίσουν παιχνίδια όπως το Cabaret Club θα πρέπει να το κάνουν με τρόπο που συμμορφώνεται στις επιταγές της κείμενης Νομοθεσίας.

Το στοίχημα, οι διαφημίσεις σε στοιχηματικά sites, αλλά και οι διαφημίσεις που προωθούν στοιχηματικά sites, χρειάζονται ένα ξεκάθαρο νομοθετικό πλαίσιο. Γι’ αυτό τον λόγο, η Εθνική Αρχή Στοιχημάτων έχει ορίσει δημόσια διαβούλευση για τις διαφημίσεις των στοιχημάτων και ελπίζει κάτι τέτοιο να αποφέρει καρπούς. Το κοινό μπορεί να εκφράσει τις ανησυχίες και τις σκέψεις του, έτσι ώστε να βελτιωθεί η ποιότητα των διαφημίσεων. Σχόλια και εισηγήσεις θα γίνονται δεκτά σε ηλεκτρονική μορφή μέχρι 20 Μαρτίου 2019.

Οι διαφημίσεις ανέκαθεν αποτελούσαν αμφιλεγόμενο κομμάτι στην κοινωνία. Πιο συγκεκριμένα, πολύ συχνά εγείρονταν αντιδράσεις ως προς την εγκυρότητά τους και την προσπάθεια επιρροής της κοινής γνώμης. Όμως, είναι αλήθεια πως σε μία σύγχρονη κοινωνία υπάρχει χώρος για διαφημίσεις όλων των προϊόντων και υπηρεσιών, χωρίς καμία διάκριση. Ανάμεσά τους συγκαταλέγονται και τα αθλητικά στοιχήματα, τα οποία και ενδιαφέρουν μεγάλο ποσοστό των ανθρώπων και συνεπώς οφείλουν να καταλαμβάνουν μέρος του συνολικού διαφημιστικού χρόνου, χώρου, και budget.

Οι αθλητές που πλουτίζουν… αλλιώς!

Με κέρδη που δεν θα μπορούσαν καν να φανταστούν, σε περίπτωση που δεν αποκτούσαν φήμη μέσω του αθλητισμού, φλερτάρουν πολλοί σταρ της μπάλας.

Εκτός από τις διαφημίσεις και τους χορηγούς, που πραγματικά “χρυσώνουν” τα… πρώτα ονόματα των διάφορων αθλημάτων και κυρίως του ποδοσφαίρου, υπάρχουν πολλοί που πραγματικά βγάζουν δισεκατομμύρια δολάρια από κάποια άλλη δική τους δραστηριότητα.

Είναι για παράδειγμα αξιοσημείωτο το γεγονός ότι πριν καλά – καλά ανοίξει την επιχείρησή του στη Μαδρίτη, ο Πορτογάλος Κριστιάνο Ρονάλντο έχει ήδη έτοιμη τη λίστα των πελατών του. Κι αν πολλοί νομίζουν ότι ο Ρονάλντο άνοιξε κάτι σχετικό με τον αθλητισμό, κάνουν λάθος.

Ο διάσημος ποδοσφαιριστής προτίμησε να επενδύσει σε κάτι τελείως διαφορετικό και συγκεκριμένα στον τομέα της… εμφύτευσης μαλλιών! Και ήδη η επιχείρηση μοιάζει να είναι επικερδής (αφού, όπως λένε οι κακές γλώσσες, δεν είναι λίγοι οι συνάδελφοί του ποδοσφαιριστές που θα μπορούσαν να ζητήσουν τη βοήθειά του στον τομέα της εμφύτευσης, αφού αντιμετωπίζουν εμφανές πρόβλημα τριχόπτωσης…).

Επιχειρηματίες άλλων αθλημάτων

Υπάρχουν βέβαια και άλλα παραδείγματα, που πραγματικά επιβεβαιώνουν τον κανόνα που θέλει “το χρήμα να πηγαίνει σε αυτούς που το έχουν ήδη”!

Ο παλαίμαχος παίκτης του ΝΒΑ Αλ Χάριγκτον που “πέρασε” από επτά διαφορετικές ομάδες και αποκόμισε πολλά κέρδη, αποφάσισε να επενδύσει στη φαρμακευτική κάνναβη, δημιουργώντας τη δική του επιχείρηση. Η κίνηση αυτή αποδείχτηκε… χρυσωρυχείο αφού ήδη έχει γίνει πλουσιότερος κατά πολλά εκατομμύρια δολάρια.

Από την άλλη, η διάσημη τενίστρια Βένους Γουίλιαμς φαίνεται να έχει ταλέντο στα γήπεδα του τένις, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι το ταλέντο αυτό είναι και το μοναδικό που διαθέτει. Η Βένους έχει επίσης ταλέντο στον τομέα της ανακαίνισης σπιτιών και της εσωτερικής διακόσμησης, κάτι που αποδεικνύει η μακριά λίστα πελατών της εταιρίας που έχει στήσει στη Φλόριντα των Ηνωμένων Πολιτειών.

Αλλά και ο αγαπημένος Μεξικοαμερικανός μποξέρ Όσκαρ Ντε Λα Χόγια έχει κάνει δυνατό χτύπημα και στις επιχειρήσεις, αφού από αθλητής του μποξ άνοιξε πλέον τη δική του εταιρία μάνατζμεντ, που αναλαμβάνει να εκπροσωπήσει άλλους αθλητές του μποξ.

Η “7 FUND” του Ντέιβιντ Μπέκαμ

Πολλοί θεωρούν ότι θα μπορούσε άνετα να διεκδικήσει τον τίτλο του πιο καλοντυμένου ποδοσφαιριστή στον κόσμο. Άλλοι, επίσης, εκτιμούν ότι η ζωή του και η αφοσίωση που δείχνει στην οικογένειά του θα μπορούσαν να του χαρίσουν τον τίτλο του “πρεσβευτή του θεσμού της οικογένειας”.

Ίσως, όμως, ο πιο ουσιαστικός του ρόλος είναι αυτός που επέλεξε ως υποστηρικτής των παιδιών που βρίσκονται σε μειονεκτική θέση για διάφορους λόγους. Πρόκειται για τον Ντέιβιντ Μπέκαμ, τον θρύλο του βρετανικού ποδοσφαίρου, που αποτελεί είδωλο για χιλιάδες εφήβους παγκοσμίως.

Πριν από λίγα χρόνια, το 2015, ο Ντέιβιντ Μπέκαμ σε συνεργασία με τη UNICEF προχώρησε στην ίδρυση της δικής του φιλανθρωπικής οργάνωση με το όνομα “7 fund”. Στόχος της συγκεκριμένης οργάνωσης είναι η προστασία όλων των νέων που για οποιοδήποτε λόγο είναι ευάλωτοι. Φτώχεια, χαμηλό επίπεδο εκπαίδευσης, εκφοβισμός είναι μερικά από τα φαινόμενα που καλείται να αντιμετωπίσει μέσω των δράσεών της η “7 fund”.

Η Δράση της “7 fund” στην Ινδονησία

Είναι χαρακτηριστική η παρέμβασή της στα σχολεία της Ινδονησίας, όπου σύμφωνα με έρευνες της αρμόδιας υπηρεσίας του ΟΗΕ για τα παιδιά, περισσότεροι από ένας στους πέντε εφήβους πέφτουν θύματα εκφοβισμού με αποτέλεσμα ακόμη και να σταματούν το σχολείο! Στη χώρα αυτή, οι δράσεις της “7 fund” δεν είχαν στόχο μόνο την ενδυνάμωση των παιδιών που πέφτουν θύματα bullying αλλά και των εκπαιδευτικών, οι οποίοι λάμβαναν την κατάλληλη εκπαίδευση ώστε να βοηθούν στην αντιμετώπιση του αρνητικού αυτού φαινομένου.

Ήταν μάλιστα τόσο θεαματικά τα αποτελέσματα της δράσης της “7 fund” στην Ινδονησία, που τα κρούσματα του εκφοβισμού μέσα στο σχολείο είχαν μειωθεί σχεδόν στο ένα τρίτο, μεταξύ των παιδιών που πήραν μέρος στις στοχευμένες δράσεις της οργάνωσης.

Κι αν πολλοί αναρωτιούνται σε τι οφείλει το όνομά της (“7 fund”) η συγκεκριμένη φιλανθρωπική οργάνωση, τότε θα πρέπει να θυμηθούν στον αριθμό που είχε στη φανέλα του ο Ντέιβιντ Μπέκαμ ως παίκτης της Εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου της Αγγλίας, αλλά και της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ.