Ο ρόλος του χορηγού στην εξέλιξη του αθλητή

Οι χορηγίες σε αθλητές είναι εξαιρετικά διαδεδομένες στην εποχή μας και δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι δεν υπάρχει αθλητής υψηλού επιπέδου που να μην έχει έναν ή περισσότερους χορηγούς, που του εξασφαλίζουν ένα βασικό εισόδημα και κάποιες επιπλέον παροχές, ώστε να μπορεί να αφοσιωθεί απρόσκοπτα στην προπόνησή του.

Πολλές φορές το όνομα ενός αθλητή γίνεται συνώνυμο του χορηγού του και σε αυτό αποσκοπούν οι εταιρείες όταν επιλέγουν κάποιο ελπιδοφόρο νέο ταλέντο ή κάποιον καταξιωμένο πρωταθλητή. Τις τελευταίες δεκαετίες ο ρόλος του αθλητικού μάνατζερ έχει γνωρίσει μεγάλη ανάπτυξη, καθώς οι συγκεκριμένοι επαγγελματίες είναι εκείνοι που φέρνουν σε επαφή τους αθλητές με τους πιθανούς χορηγούς και διαπραγματεύονται τους όρους της συμφωνίας μεταξύ τους.

Απαιτήσεις και υποχρεώσεις

Κάθε τέτοια συμφωνία πρέπει να ορίζει επακριβώς τις απαιτήσεις και τις υποχρεώσεις που βαραίνουν κάθε πλευρά. Ο χορηγός δεσμεύεται να παρέχει κάποια ανταμοιβή, σε χρήμα ή σε είδος, αλλά και ο αθλητής ή η αθλήτρια οφείλει να προβάλλει με τον καλύτερο τρόπο το προϊόν ή τις υπηρεσίες που θέλει να διαφημίσει η εταιρεία που τον χορηγεί. Επιπλέον, πρέπει να συμμετέχει σε προωθητικά events, τηλεοπτικές ή ραδιοφωνικές εκπομπές, να φοράει συγκεκριμένα ρούχα και να φροντίζει να μην έρχεται η συμπεριφορά του σε αντίθεση με τα μηνύματα που θέλει να προβάλλει ο χορηγός.

Οι αθλητές (ή οι εκπρόσωποί τους) πρέπει να προσέχουν πολύ όταν διαπραγματεύονται τέτοιου είδους χορηγίες. Οι υποχρεώσεις τους δεν πρέπει να αποβαίνουν σε βάρος της προπόνησης ή της ανάπαυσής τους, καθώς κάτι τέτοιο θα σήμαινε μειωμένη αθλητική απόδοση, κάτι που καμιά πλευρά δεν επιθυμεί βεβαίως.

Επίσης πρέπει να δίνουν προσοχή ώστε το προϊόν ή η υπηρεσία που προβάλλουν να ταιριάζει με τη γενικότερη εικόνα τους. Ένας πρωταθλητής του μποξ ίσως να μην είναι η καλύτερη επιλογή για να εκπροσωπήσει μια εταιρεία καλλυντικών, με την ίδια έννοια που μια εταιρεία διαιτητικών προϊόντων δεν θα διαλέξει έναν αθλητή του σούμο.