Πως να επιλέξετε τον κατάλληλο αθλητή για να σας εκπροσωπήσει

Στην εποχή μας είναι συνηθισμένο οι επιχειρήσεις να επιλέγουν αθλητές ως εκπροσώπους τους. Τέτοιου είδους συμφωνίες είναι αμοιβαία επωφελείς, καθώς οι εταιρείες ταυτίζονται με έναν αθλητή ή μια αθλήτρια που παρακολουθεί το κοινό και δίνει μια θετική εικόνα για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της, ενώ από την πλευρά τους οι αθλητές λαμβάνουν κάποιου είδους αποζημίωση, σε χρήμα ή σε είδος.

Αν έχετε πάρει την απόφαση να προβάλλετε με αυτόν τον τρόπο την επιχείρησή σας, ενδεχομένως σε συνεργασία με κάποιον μάνατζερ που ειδικεύεται στον αθλητικό τομέα, πώς θα επιλέξετε τον κατάλληλο αθλητή που θα σας εκπροσωπήσει αποτελεσματικά; Το ζητούμενο είναι ο αθλητής να είναι θετικός σε μια ενδεχόμενη συνεργασία, να μην έχει ταυτιστεί με κάποιο άλλο προϊόν και να είναι αρεστός στο κοινό και στα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Πολλές φορές, η εικόνα και ο χαρακτήρας του αθλητή έχουν μεγαλύτερη σημασία από τις αθλητικές του επιδόσεις. Δεν θα επιθυμούσατε σίγουρα να σας εκπροσωπήσει κάποιος πρωταθλητής με δύστροπο χαρακτήρα ή κάποιος που δεν δείχνει αθλητικό πνεύμα στην διάρκεια των αγώνων.

Τα βασικά ερωτήματα που πρέπει να θέσετε στον εαυτό σας πριν προχωρήσετε σε κάποια συμφωνία ή συμβόλαιο είναι τα εξής:

– Ταιριάζει το συγκεκριμένο άτομο με το προφίλ της επιχείρησής σας;

– Ποια μέσα μαζικής ενημέρωσης καλύπτουν συνήθως τις δραστηριότητές του;

– Θα δεχτούν οι δημοσιογράφοι να κανονίσουν κάποια συνέντευξη μαζί του, ώστε να προβάλλει άμεσα ή έμμεσα την επιχείρησή σας;

Αθλητής εν ενεργεία ή δόξα του παρελθόντος;

Ένα άλλο βασικό δίλημμα είναι αν θα επιλέξετε κάποιον ενεργό αθλητή, που συμμετέχει ακόμη σε αθλητικές εκδηλώσεις υψηλού επιπέδου ή κάποιον μεγαλύτερο σε ηλικία που έχει κλείσει τον αθλητικό του κύκλο, αλλά παραμένει αναγνωρίσιμος και αγαπητός στο κοινό. Οι αθλητικοί μάνατζερ συνήθως προτιμούν κάποιον αθλητή που έχει διακριθεί στο παρελθόν, αλλά βρίσκεται εκτός ενεργού δράσης. Στηρίζουν δε την επιλογή τους στα ακόλουθα επιχειρήματα:

– Είναι πιθανότερο να βρεθεί κάποιος «συνταξιούχος» αθλητής χωρίς δεσμεύσεις με άλλες εταιρείες.

– Οι αθλητές που έχουν αποσυρθεί συνήθως είναι πιο λογικοί στις οικονομικές απαιτήσεις τους.